Ta vårrengjøringen på Facebook

1. Bytt forsidebilde.

Når byttet du bilde sist? Forsidebildet gir førsteinntrykket av din bedrift og det bør være oppdatert både med tanke på sesong og annen aktualitet. Nå kan du øke interessen ved å legge en film som forsidebilde. Har du ikke film, kan vi hjelpe deg med å lage en.

 

2. Oppdater info.

Se igjennom all info på siden din og sjekk at åpningstider, bio, menyer, kontaktinfo og link til hjemmeside er korrekt. Husk at mange bruker Facebook som oppslagsverk og finner de ikke info om deg, finner de noen andre.

 

3. Sjekk pinnede innlegg.

Avpinn et gammelt og pinn et nytt. Om siden ser akkurat likens ut som sist den ble besøkt, tror folk at ingenting nytt har skjedd. Og det vil vi jo ikke.

 

4. Rydd opp og bytt om.

Legg til ny info og ta vekk noe som ikke er i bruk. Bytt om på menyen og se etter at relevant info ligger tilgjengelig. Husk at vi bytter vaner hele tiden og ingenting er lenger hugd i stein.

 

5. Bytt “call to action”-knappen.

Har du hatt “Gi et bidrag”-knappen oppe lenge uten at den har gitt resultater? Da er det kanskje p tide å bytte den ut med en “Les mer” eller “Meld deg på”. Prøv deg frem og se hva som virker best.

 

6. Sjekk ut messenger.

Fler og flere bedrifter benytter nå messenger til å kommunisere med sine kunder. Men husk å sett av ressurser til å svare.

 

Trenger du hjelp til å gjøre deg interessant på Facebook og Instagram, trenger du gode filmer, bilder og tekster til bruk i sosiale medier, eller trenger du rett og slett noen som kan administrere siden for deg?

Big picture tilbyr alle disse tjenestene, i stor eller liten grad.

Ta kontakt med even@bigpicture.no så finner vi ut av behovet ditt.